Nepal – Kathmandu. DA! Am vazut varful Everest!


1383Daca ajungeti in Kathmandu (capitala Nepalului), aveti foarte multe lucruri de facut si vizitat! Multi turisti ajung in Kathmandu pentru activitati sportive, trecking, hiking, ascensiuni montane spre satele/orasele invecinate sau chiar spre Base Camp. Alti turisti ajung in Kathmandu pentru vizitarea principalelor obiective turistice…si sunt multe!

In Kathmandu se poate vizita Durbar Square, zona regala Hanuman Dhoka, Templul inchinat zeitatilor Mohiden si Parvati, templul unde gasim Kumari Devi si lista poate continua…13801In apropierea orasului Kathmandu se mai gasesc inca doua orase (unite practic) Bhaktapur  si Patan, care impreuna cu Kathmandu formeaza capitala Nepalului. Atat Patan cat si Bhaktapur ofera turistilor piete si temple ce nu trebuiesc ratate. Majoritatea turistilor sositi in Kathmandu prefera insa o excursie optionala ce consta intr-un zbor cu avioane de mici dimensiuni, deasupra Muntelui Himalaya, punctul culminant fiind Varful Everest (8848 m) . Un astfel de zbor am efectuat si eu !1418Compania aeriana cu care am efectuat zborul se numeste sugestiv Buddha Air iar avioanele aveau o capacitate maxima de 30 de pasageri. Permiteau accesul unei singure persoane de 2 locuri, ca toata lumea sa aiba loc la geam! Zborul dureaza 1 ora, timp in care se pot zari 20 de varfuri importante ale Mt. Himalaya, cel mai important si punctul terminus fiind Varful Everest. In timpul zborului pot fi admirate de la inaltime varfurile :  Everest (8.848 m), Lhotse (8.516 m), Makalu (8.463 m), Chooyu (8.201 m), Shisha Pangma (8.013 m) si alte varfuri spectaculoase.

Prima parte a zborului s-a efectuat la o altitudine de 5-6000 m pentru a vedea din lateral varfurile semete ale muntilor Himalaya iar apoi am urcat treptat ajungand deasupra Varfului Everest la aproximativ 9-10.000 m. In tot acest timp am putut face fotografii cu varfurile montane inzapezite dar si cu pilotii, in cabina acestora. Pe rand, fiecare persoana, era invitata in cabina pilotilor, primeau cateva explicatii si puteau face fotografii. Experienta a fost deosebita!1376

Odata ajunsi  in apropierea Varfului Everest am fost uimiti de maretia naturii si tot atunci am inteles cat de greu a fost pentru nepalezul Tenzing Norgay, cel care a cucerit pe 29 mai 1953 cel mai înalt vârf al muntelui Himalaya pentru prima data in istorie. Atat la decolare cat si la intoarcere se pot admira, aproape de Kathmandu casele izolate ale nepalezilor care traiesc la altitudine dar si infrasctructura acestora. Multe vai erau ascunse de ceata iar varfuri mai mici intepau plafonul de nori. Acest ora a durat numai o ora dar am ramas cu amintiri cat pentru o viata!

Recomandarea Infoholidays: Daca sunteti in Kathmandu, nu ratati acest program optional!

Un răspuns la „Nepal – Kathmandu. DA! Am vazut varful Everest!

Scrie! Parerea ta conteaza! Iubim aprecierile iar critica este constructiva!