Insula Bintan ( Indonezia ) – Bintan Heritage Tour


dsc_0084Insula Bintan face parte din Arhipelagul Riau, Indonezia, a carui capitala este Tanjung Pinang. Tanjung Pinang este capitala provinciei Riau Islands. Insula are aproximativ 350.000 locuitori. Istoria insulei Bintan incepe in secolul 3, cand zona a fost folosita ca un avanpost comercial pe ruta maritima IndiaChina.

Bintan a fost controlata pe rand de China, Marea Britanie si Olanda iar in secolul 12 a fost paradisul piratiilor din stramtoarea Malacca. Cel mai apropiat oras, in ziua de astazi, este Singapore, aflat la app 50 – 60 minute distanta cu catamaranul de mare viteza. Indonezia promoveaza Insula Bintan ca un „next best tourism destination” dupa Bali!

Am avut norocul sa fiu insotitorul de grup pentru excursia organizata de Revelion 2016 – 2017 in Insula Bintan si Singapore. Intr-una din zile, am avut o excursie optionala numita ” South Heritage Tour Bintan ” prin care am explorat Insula Bintan, in afara resortului turistic… si bine am facut.

Bintan este un diamant neslefuit ce merita explorat la maxim!!! Excursia noastra, care a durat app 8 ore a inceput la 10.00 am, dat fiind ca a fost organizata pe data de 01.01 iar plecarea a trebuit decalat.

Microbuzul, destul de modest, ne-a intampinat la receptia hotelului impreuna cu ghidul local. Am parasit zona de Nord a insulei Bintan, formata din resorturi turistice si am inaintat in salbaticia insulei. Drumul ingust era aglomerat in sens invers! Fiind weekend, locuitorii indonezieni erau lasati sa viziteze resorturile iar acestia se inghesuie in numar mare sa ajunga la destinatie. Noi, avand drum liber ne-am aventurat spre Sudul Insulei Bintan. Pe traseul nostru, am descoperit plantatii de anason, bananieri, arbori de cauciuc si mangrove. Pentru a evita taxa de drum, soferul nostru a facut un mic ocol pe drumuri laturalnice si prin mijlocul unei plantatii de durian. Cu aceasta ocazie am descoperit casele modeste ale locuitorilor si plantatiile de durian – fructul urat mirositor dar bun la gust, fructul „national” al Insulei Bintan dar si al vecinilor din Singapore.

Un prim popas l-am facut la o mica benzinarie de unde am luat guava proaspete de la vanzatorii ambulanti si am servit turistii. Reactia lor pozitiva asupra gustului m-a determinat sa le ofer pe parcursul excursiei si alte fructe exotice.

Prima oprire pentru vizita turistica a fost in satul Senggarang, un mic sat chinezesc unde se gaseste un templu construit la baza unui copac Banyan cu o varsta de aproximativ 200 ani. Saracia locului, mizeria si oamenii simpli te fac sa exclami de bucurie ca te-ai nascut in Romania ! Asa au facut si membrii grupului nostru. In imediata apropriere a templului, un mic magazin saracacios avea expuse la vanzare fructe si legume. Turistii au luat pe sume derizorii banane extrem de aromate si anason.

Incantati de prima vizita, am continuat turul nostru, indepartandu-ne spre centrul satului, unde un frumos parc chinezesc ne astepta sa il exploram.In interiorul parcului, statui ale diferitelor zeitati, locuri cu pesti ornamentali si cateva temple chinezesti atrageau locuitorii insulei ca un magnet. Am vizitat templele iar apoi am admirat cea mai mare statuie a lui Budha, statuie ce protejeaza locuitorii insulei Bintan, in traditia chinezeasca.

Am continuat traseul nostru spre capitala insulei Bintan, orasul Tanjung Pinang unde am servit masa de pranz. Orasul, modest, nu impresioneaza prin stilul arhitectural insa impresioneaza prin gustul mancarii.

Restaurantul, curat, ne-a servit mancare putina ce-i drept, dar gustoasa. Berea rece a fost atractia pauzei de pranz !

Din portul orasului Tanjung Pinang am luat barci (capacitate maxima 8 persoane ) cu care am ajuns la o mica insula invecinata Penyengat Island pentru a vedea vechiul palat regal , Moscheea Sultanului din Riau si vechea fortareata olandeza.

In port ne asteptau motocicletele „cu atas”, atasul fiind defapt o „colivie” din lemn. Cu ajutorul acestor mijloace de transport am facut un tur al micii insulite si am descoperit fostele locuinte si spatii de recreere ale sultanilor Bitanului.

Insula arata fosta glorie de odinioara dar totodata saracia locului prin prisma zonelor si cladirilor vizibil deteriorate. Plimbarea ne-a incantat! La sfarsitul turului am vazut moscheea fostilor sultani si am urcat din nou in micile ambarcatiuni pentru a traversa zona portuara si a ajunge in portul Tanjung Pinang.

De acolo, autocarul ne-a transportat in zona de nord a insulei la resortul nostru. Ora sosirii la hotel a fost ora 19.00. O zi de explorare a Insulei Bintan care a meritat toti banii!!!

Un răspuns la „Insula Bintan ( Indonezia ) – Bintan Heritage Tour

  1. Pingback: Singapore – Atractii turistice, politica vamala si lista amenzilor | Infoholidays·

Scrie! Parerea ta conteaza! Iubim aprecierile iar critica este constructiva!